Zawieszenie pneumatyczne – budowa

0
39
Zawieszenie pneumatyczne - budowa

Zawieszenie pneumatyczne wciąż najczęściej możemy spotkać w drogich autach, często niedostępnych dla kieszeni zwykłego Kowalskiego. Coraz częściej jednak można spotkać je w samochodach typu SUV czy kombi . Jaka jest podstawowa różnica między zawieszeniem klasycznym a pneumatycznym?

Zrób zakupy: miech bmw gt

Jakie elementy wchodzą w skład zawieszenia pneumatycznego?

Podstawową różnicą jest konstrukcja zawieszenia. W zawieszeniu klasycznym za wygodę podczas jazdy odpowiadają głównie elementy z metalu i gumy, do których zaliczamy takie elementy jak amortyzator, wahacz czy sprężyna , i to ich zadaniem jest zapewnienie kierującemu i pasażerom jak najlepszego komfortu jazdy, nawet przy występujących nierównościach jezdni. W przypadku zawieszenia pneumatycznego, rolę sprężyny resora przejął miech wypełniony powietrzem, sprężonym pod wysokim ciśnieniem, który pozwala na jeszcze wyższy komfort jazdy, nawet po sporych nierównościach. Nie dziwi zatem, że ten typ zawieszenia tak chętnie stosowany jest w SUVach, które przecież z założenia stworzone są do jazdy poza miastem.

Sklep Airmatic: miech bmw f11

Przegląd zawieszenia pneumatycznego – jak często?

Zawieszenie pneumatyczne ma zdecydowanie wiele zalet – to idealne rozwiązanie dla jazdy po bezdrożach, często wykorzystywane w samochodach do jazdy offroadowej, z pewnością zostanie docenione przez użytkowników samochodów poruszających się głównie po drogach gruntowych czy górskich . Bardzo istotne są jednak częste i gruntowne przeglądy systemów zawieszenia pneumatycznego , by uniknąć poważnych awarii zawieszenia i tego momentu, w którym niemożliwa już będzie jego regeneracja . Dlatego zawieszenia pneumatyczne należy sprawdzać co 30 tysięcy kilometrów.

Sklep Airmatic: miech bmw f07

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here