Marketing internetowy, większa sprzedaż w firmie

0
72
Marketing internetowy, większa sprzedaż w firmie

Jesteś przedsiębiorcom posiadającym dobry produkt lub dobrą usługę? To świetnie, ale do sukcesu, zwłaszcza w dzisiejszym świecie, trzeba więcej. Grupa docelowa Twoich klientów musi jeszcze dowiedzieć się, że istniejesz, że oferujesz te swoje produkty, że są dobrej jakości i, że ktoś inny je kupił i jest zadowolony. To właśnie marketing. Dziś prowadzi się go przede wszystkim w Internecie. Na czym on polega? Wyjaśnienie poniżej.

Marketing internetowy, definicja

Marketingiem internetowym nazwiemy wszelkie działania, jakie podejmiesz w firmie, których celem będzie wspieranie sprzedaży swoich produktów i usług w sieci. Dodatkowym elementem jest kreowanie pozytywnego wizerunku firmy, utrzymywanie kontaktu z klientem nie tylko przed zakupem, ale w trakcie, a także po zakupie. Marketing internetowy rozwija się, ponieważ handel przenosi się głównie do sieci i daje on wyraźne efekty, w postaci wzrostu sprzedaży firm.

Na czym polega marketing internetowy?

Generalnie polega on na przedsięwzięciu szeregu działań mających na celu skłonić klienta do zakupu produktu lub usługi, skłonienia go do tego, by kupił więcej. Przekonania po zakupie, że warto kupić coś ponownie. Jakie działania wykorzystuje się w e-marketingu?

  • Generuje się ruch na własnej stronie internetowej poprzez: stworzenie strony, nasycenie jej wartościową treścią, wypozycjonowanie jej pod SEO, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne na stronie, reklama płatna Google Adwords.
  • Tworzy się blogi dotyczące produktów i usług.
  • Buduje obraz firmy w social mediach, gdzie coraz częściej też się sprzedaje.
  • Tworzy się programy partnerskie.

Najważniejsze składowe e-marketingu

Wypozycjonowanie strony internetowej

Chodzi o to, by strona była jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Działania te związane są z budowaniem w odpowiedni sposób strony internetowej, zapełnianie jej wartościowym contentem nastawionym na SEO, linkowaniem. Jest to szereg czynności, a algorytmy Google biorą aktualnie około 200 czynników pod uwagę pozycjonując stronę

Reklama Google Ads (SEM)

Przy wykorzystaniu płatnej reklamy możemy wyrzucić naszą stronę na pierwsze wyniki wyszukiwania, ponad wyniki organiczne. Wyniki organiczne, to te, które są na górnych pozycjach, ale nie mają wykupionych reklam. Wyniki z Google Ads są prezentowane w Google z dopiskiem reklama. Działania te charakteryzują się dużą skutecznością i przynoszą spory ruch na stronę. 

Blog, social media, sieci afiliacyjne

Są to działania, które mają za zadanie wspomóc sprzedaż. Polegają na tworzeniu contentu, czyli filmów, wpisów blogowych, postów etc. aby zaciekawić klienta produktem, udzielić mu dokładnych informacji na jego temat. Sieci afiliacyjne to promowanie produktów innych firm u siebie, w zamian na przykład za promowanie własnej firmy u kogoś. Dzięki temu zwiększamy ruch u siebie, każda strona tutaj wygrywa. 

Podsumowanie

Na marketing składa się szereg czynności, o których można pisać znacznie więcej. Ponieważ konkurencja tego wymaga każdy, kto prowadzi działalność, musi o nim pomyśleć. Jest to ta dziedzina, która pozwala również bardzo rozwinąć się naszej wyobraźni. Im ciekawszą metodę marketingową znajdziemy, tym będzie działać lepiej. 

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here